کد خبر 186178
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۷

مسئولان دانشگاه هاروارد تصمیم گرفته اند ترجمه انگليسی آيه‌ 135 سوره مباركه «نساء» را روی ديوار ورودی اصلی دانشكده حقوق خود نصب کنند.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگرچه برخی رسانه های غربی تلاش می کنند تعالیم و تاکیدات اسلام را بر خلاف عدالت و حقوق بشر جلوه دهند اما بسیاری از محققان با بررسی آموزه های کاملترین دین الهی، اعتراف کرده اند که نکات مهمی در این بین نهفته است که آخرین تعریف در این زمینه را می توان در دانشگاه هاروارد آمریکا دید. دانشگاه هاروارد در سال 1636 در «ماساچوست» آمريكا تأسيس شد و قديمی ‌ترين مؤسسه آموزش عالی در آمريكا محسوب می شود.

 
اکنون مسئولان دانشگاه هاروارد تصمیم گرفته اند ترجمه انگليسی آيه‌ 135 سوره مباركه «نساء» را روی ديوار ورودی اصلی دانشكده حقوق خود نصب کنند . اين خبر از سوی يك دانشجوی عربستانی كه در هاروارد مشغول به تحصيل است، در برخی رسانه های عربی منتشر شده است.

 
 
این دانشجو به نام عبدالله جمعه اعلام كرده که در بررسی های خود متوجه شده كه اين آيه قرآن به عنوان يكی از بهترين توصيفات در مورد عدالت عنوان می ‌شود و مسئولان اين دانشگاه در توضيح اين اقدام، اعلام كرده ‌اند كه مضمون اين آيه در طول تاريخ کم نظیر است.

 
اين آيه شريفه می‌ فرمايد: «یَا أَیُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاء لِلّهِ وَلَوْ عَلَى أَنفُسِكُمْ أَوِ الْوَالِدَیْنِ وَالأَقْرَبِينَ إِن یَكُنْ غَنِیًّا أَوْ فَقَيرًا فَاللّهُ أَوْلَى بِهِمَا فَلاَ تَتَّبِعُواْ الْهَوَى أَن تَعْدِلُواْ وَإِن تَلْوُواْ أَوْ تُعْرِضُواْ فَإِنَّ اللّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا: اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ ايد پيوسته به عدالت قيام كنيد و براى خدا گواهى دهيد هر چند به زيان خودتان يا پدر و مادر و خويشاوندان [شما] باشد اگر [يكى از دو طرف دعوا] توانگر يا نيازمند باشد باز خدا به آن دو [از شما] سزاوارتر است، پس از پى هوس نرويد كه [در نتيجه از حق] عدول كنيد و اگر به انحراف گراييد يا اعراض نماييد، قطعاً خدا به آنچه انجام می ‌دهيد، آگاه است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    قرآن کامل ترین کتاب آسمانی است
  • مصطفی ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    عجیبه نگفتید در شان مهندس مشایی نازل شده این ایه مخصوصا خط اخرش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • میترا ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    سحر نزدیک است . اللهم عجل لولیک الفرج
  • مهدی س ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    سبحان الله ، سبحان الله چقدر این آیه های قرآن کریم زیبا و پرمضمونند
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    این آیه تمام اصول حرفه ای گری حقوق است سبحان الله
  • پیر ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    لابد انها در پی اجرای عدالتند
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    حتما باید یه مسیحی ازشون استفاده کنه تا ما پی ببریم کا زیبا و پرمضمونه! البته متأسفانه...
  • حامد ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    حالا بگویید اسلام دین 1400 سال پیش است . چرا همیشه باید دیگران چیزهایی را که داریم کشف کنند . ای وای برما که غیر مسلمانان در عمل به قرآن برما پیشی گرفته اند
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    با سلام ترجمه ی دقیق این آیه این است: ای کسانی که ایمان آورده اید، به عدالت رفتار کنید و در پاسداری از آن سخت بکوشید، و برای خدا گواهی دهید هر چند گواهی شما به زیان خودتان یا پدر و مادر و نزدیک ترین خویشاوندانتان باشد. اگر آن کسی که در حق او شهادت می دهید توانگر یا تهیدست باشد، توانگری و تهیدستی او شما را از شهادت به حق بازندارد که خدا به رعایت حال آنان از شما سزاوارتر است، پس از هوای نفس خویش پیروی نکنید که مبادا از حق منحرف شوید. و اگر زبان خود را به گواهی ناحق بپیچانید یا از گواهی دادن روی برتابید: بدانید خدا به آن چه می کنید آگاه است و کیفرش در انتظار شماست. بنده ترجمه ی این آیه ی شریفه را از ترجمه ی قرآن توسط سید محمد رضا صفوی آورده ام و به عنوان کسی که سال هاست به لطف خداوند با قرآن سر و سری دارد به همه ی دوستانی که می خواهند قرآن را بهتر بفمند و با این کتاب الهی انس بیشتری بیابند توصیه ی موکد می کنم که قرآن با ترجمه ی آقای صفوی را تهیه ی کنند. خدا می داند که جزء ترویج فرهنگ انس با قرآن هدفی دیگری از معرفی این ترجمه نداشته ام. به امید روزی که قلب و ذهن ما منور شود به نور آیات و سوره های قرآن. این بسیار شرم آور است که دیگران از ما در قرآن سبقت بگیرند و آن وقت ما چیزی از قرآن جزء این که کتابی مقدس است. ندانیم
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    مبادا در تلاش برای رسیدن به حقایق قرآن، عقب بمانیم.
  • مینا ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    فوق العاده بود
  • صدر ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    0 0
    دوستی میگفت: "غربی ها معارف اسلامی رو از ما دزدیدند" اما نه "اونها فهمیدند" و ما...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس